REGULAMIN Ośrodka Wypoczynkowego „NAVIGATOR”
Dane podmiotu świadczącego usługi zakwaterowania turystycznego : Ośrodek Wypoczynkowy „NAVIGATOR” Robert Karkoszka z siedzibą w Gryfinie ul. Łużycka 132 74-100 Gryfino, NIP: 955-122-71-58, REGON: 811169493, prowadzący Ośrodek Wypoczynkowy „NAVIGATOR” w Rowach przy ul. Wczasowej 12;I
- Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług hotelarskich przez Ośrodek Wypoczynkowy „Navigator”, obowiązki stron wynikające z umowy zawartej na odległość, ochrony danych osobowych Usługobiorców, pobierania przez Usługodawcę od Usługobiorcy opłat i kaucji na zasadach określonych w Regulaminie, oraz innych zasad.
- Usługodawca świadczy usługi hotelarskie zgodnie z treścią Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych (Dz. U. 1997 nr 133 poz. 884) obejmujące krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domków i apartamentów oraz świadczenie na terenie obiektu usług związanych z pobytem.
- Regulamin został zamieszczony przez ośrodek na stronie www w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu.
II
- Użyte w Regulaminie terminy oznaczają: Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Usługobiorcą, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie, do skutecznego zawarcia umowy pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą dochodzi w chwili wpłaty przez Usługobiorcę na rzecz Usługodawcy bezzwrotnej przedpłaty (zadatku);
Usługobiorca – podmiot będący osobą fizyczną, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, korzystający z usług oferowanych przez Usługodawcę, Usługobiorca może być jednocześnie Gościem;
Gość – osoba fizyczna korzystająca z usług hotelowych lub dodatkowych oferowanych przez Ośrodek Wypoczynkowy „NAVIGATOR” w Rowach;
Rezerwacja – rezerwacja usług hotelarskich świadczonych przez Usługodawcę, dokonywana za pośrednictwem poczty elektronicznej lub drogą kontaktu telefonicznego z Usługodawcą pod numerem telefonu wskazanym na stronie www.navigator-rowy.pl lub za pośrednictwem serwisów internetowych (np. Booking) zgodnie z regulaminem każdego z serwisów internetowych; potwierdzenie rezerwacji– dokument przesyłany Usługobiorcy przez Usługodawcę w postaci elektronicznej, określający szczegółowe warunki rezerwacji, w tym: długość pobytu, wysokość należności za rezerwowany pobyt oraz wysokość wpłaconej bezzwrotnej przedpłaty (zadatku) za pobyt w Ośrodku Wypoczynkowym;
Kaucja – określona w treści Regulaminu kwota pieniężna zabezpieczająca roszczenie Usługodawcy za opłaty dodatkowe oraz w przypadku zaistnienia szkód w wynajętym, w ramach usług hotelarskich świadczonych przez Usługodawcę, domku, za które winę ponosi Gość;
Zrealizowanie obowiązku meldunkowego w Ośrodku Wypoczynkowym – pobranie przez Gościa od pracownika recepcji klucza do domku lub apartamentu odpowiadającego ustaleniom w toku procesu dokonywania rezerwacji poprzedzone zgłoszeniem się Gościa do recepcji ośrodka, okazaniem dokumentu potwierdzenia rezerwacji, oraz dokumentu potwierdzającego tożsamość przy jednoczesnym dopełnieniu formalności czyli udzieleniem informacji o ilości osób podlegających meldunkowi w wynajętym domku lub apartamencie, posiadanych zwierzętach oraz uiszczeniu kaucji i opłat dodatkowych;
Wymeldowanie Gościa z domku lub apartamentu– zdanie przez Gościa pracownikowi recepcji klucza do domku lub apartamentu po zakończenia pobytu w ośrodku po uprzednim sprawdzeniu przez pracownika personelu wskazań licznika energii elektrycznej oraz stanu technicznego i wyposażenia wszystkich pomieszczeń domku lub apartamentu;
Anulowanie rezerwacji – rozwiązanie umowy zawartej na odległość wskutek wyrażenia zgodnej woli przez strony.
- Usługobiorca, przed skorzystaniem z usług świadczonych przez Usługodawcę zobowiązany jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem i potwierdzić, że akceptuje jego warunki.
- Usługodawca świadczy usługi hotelarskie na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
SPOSÓB DOKONYWANIA REZERWACJI
- Prawidłowej rezerwacji dokonuje się poprzez kontakt telefoniczny z Usługobiorcą pod numerem telefonu wskazanym na stronie WWW Usługodawcy lub poprzez pocztę elektroniczną wskazaną na tej samej stronie oraz dokonanie wymaganej płatności. Rezerwacji można dokonać także za pośrednictwem serwisów internetowych – np. www.booking.com.
- Usługobiorca jest odpowiedzialny za prawidłowe podanie danych pracownikowi Usługodawcy za pomocą kontaktu telefonicznego lub poczty elektronicznej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z podania nieprawidłowych danych przez Usługobiorcę.
III - PROCES REZERWACJI
- Rezerwacja odbywa się w następujący sposób:
- a) po wybraniu przez Usługobiorcę terminu pobytu oraz innych dodatkowych opcji pobytu pracownik ośrodka potwierdza wstępną rezerwację pobytu w ośrodku drogą poczty elektronicznej lub telefonicznie, oraz wylicza całkowitą kwotę należną za pobyt. Jednocześnie przesłany zostaje niniejszy Regulamin, celem zapoznania się z jego treścią.
- b) następnie Gość zostanie poproszony o dokonanie wpłaty bezzwrotnej przedpłaty (zadatku) w wysokości podanej we wstępnej rezerwacji na rachunek bankowy Usługodawcy, podany w rezerwacji.
- c) po dokonaniu wpłaty zadatku, na adres e-mail wskazany przez Usługobiorcę zostanie przesłany dokument potwierdzający rezerwację. W przypadku nieotrzymania przez Usługodawcę płatności w ustalonym w toku rezerwacji terminie, wstępna rezerwacja zostaje anulowana, co skutkuje przyjęciem, że pomiędzy stronami nie doszło do skutecznego zawarcia umowy.
- Cennik świadczonych przez Usługodawcę usług jest wskazany na stronie WWW Usługodawcy. Wskazane ceny zawierają podatek VAT. Łączna cena dokonanej rezerwacji jest determinowana przez dane wskazane w treści rezerwacji (np. długość pobytu, ilość osób, dodatkowe usługi wybrane przez Usługobiorcę).
- Jednostką płatniczą jest złoty polski (PLN).
IV - DOKONYWANIE PŁATNOŚCI
- Warunkiem potwierdzenia rezerwacji jest wpłacenie bezzwrotnej przedpłaty (zadatku) w toku procesu rezerwacji w wysokości ustalonej przez Usługodawcę. Uiszczenie zadatku jest równoznaczne z zawarciem umowy na odległość pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą.
- W przypadku dokonania przez Usługobiorcę rezerwacji w czasie dłuższym niż w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia pobytu, wysokość zadatku wynosi 30% całkowitej kwoty należnej Usługodawcy z tytułu dokonanej rezerwacji. Usługodawca jest obowiązany do wpłaty zadatku w chwili dokonania rezerwacji poprzez dokonanie transakcji bankowej na rachunek bankowy Usługodawcy. Pozostała część w wysokości 70% całkowitej kwoty należnej Usługodawcy tytułem dokonanej rezerwacji stanowi zadatek i powinna zostać wpłacona najpóźniej na 7dni poprzedzających datę rozpoczęcia pobytu wskazaną w procesie rejestracyjnym przez Usługobiorcę.
- W przypadku dokonania przez Usługobiorcę rezerwacji w czasie krótszym niż w terminie 7 dni do daty rozpoczęcia pobytu, Usługobiorca jest zobowiązany do zapłaty 100% ceny należnej Usługodawcy tytułem dokonanej rezerwacji. Uiszczona kwota w wysokości 100% ceny ma charakter zadatku, a Usługobiorca jest zobowiązany do jej wpłaty na rachunek bankowy Usługodawcy.
- Usługodawca wystawia faktury VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego.
V - WARUNKI ZMIAN I ANULACJI REZERWACJI
- W sytuacjach wyjątkowych, za pisemną zgodą Usługodawcy, istnieje możliwość anulowania rezerwacji, jednakże wyłącznie z przyczyn niezależnych od Usługobiorcy lub innych ważnych powodów, uzasadnionych pisemnie i udokumentowanych przez Usługobiorcę. Z chwilą doręczenia Usługobiorcy na adres e-mail oświadczenia Usługodawcy o wyrażeniu zgody na anulowanie dokonanej przez Usługobiorcę rezerwacji, umowę uważa się za niezawartą, a Usługobiorcy, na wskazany przez niego rachunek bankowy, niezwłocznie zostanie zwrócona kwota w wysokości dotychczas uiszczonych wpłat z tytułu dokonanej rezerwacji.
- W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego pobytu (w sytuacjach innych niż wskazane w pkt.1) Usługobiorca zostanie obciążony opłatą za rezygnację w wysokości:
- wpłaconego zadatku 30% ceny zarezerwowanego pobytu – w przypadku anulowania rezerwacji w okresie dłuższym niż 30 dni przed datą rozpoczęcia pobytu, b) wpłaconego zadatku 100% ceny zarezerwowanego pobytu – w przypadku anulowania rezerwacji w okresie krótszym niż 7 dni przed datą rozpoczęcia pobytu.
- Opłata za rezygnację będzie potrącana z kwoty wpłaconego zadatku. Na pozostałą część opłaty za rezygnację z pobytu (jeżeli taka zaistnieje, tj. w przypadku niemożności jej potrącenia z kwoty wpłaconego zadatku), zostanie wystawiona odrębna faktura i przesłana na wskazany adres korespondencyjny Usługobiorcy.
- Oświadczenie o woli anulowania rezerwacji należy zgłosić Usługodawcy ustnie (np. drogą kontaktu telefonicznego) lub pisemnie (np. drogą korespondencji emailowej kierując wiadomość na adres e-mail owrowy@gmail.com. W treści oświadczenia o anulowaniu rezerwacji należy wskazać imię, nazwisko lub firmę Usługobiorcy oraz termin pobytu.
VI - ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Usługobiorcy nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zgodnie z art. 38 pkt 12 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r. poz. 827)
VII - ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe na osobie lub mieniu Gościa na zasadach wyrażonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
VIII - INFORMACJE DODATKOWE
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16:00, a kończy się o godzinie 10:00. Recepcja jest czynna od godziny 7:00 do godziny 13:00 oraz od godziny 15:00 do godziny 20:00.
- Obowiązuje cisza nocna w godzinach od 23:00 do 7:00.
- Usługobiorca zobowiązany jest do przekazania w ramach kaucji kwoty w wysokości 200 zł, która zostanie pobrana przez pracownika recepcji w chwili realizowania obowiązku meldunkowego i rozliczona w chwili dokonania wymeldowania Gościa z domku zgodnie z cennikiem znajdującym się na stronie WWW Usługodawcy. Kaucja podlega zwrotowi w całości w przypadku niestwierdzenia uszkodzeń lub braków w wyposażeniu domku lub apartamentu, oraz po dokonaniu płatności dodatkowych należnych za pobyt zgodnie z cennikiem.
- Po zrealizowaniu obowiązku meldunkowego w recepcji Gość zostanie skierowany do odpowiedniego domku lub apartamentu. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub dostrzeżenia usterek w wyposażeniu domku lub apartamentu, zaleca się niezwłoczne zgłoszenie takiego faktu personelowi ośrodka.
- Gość jest zobowiązany do dbania o utrzymanie wynajętego domku w należytym stanie (także poprzez dbanie o jego prawidłowe zabezpieczenie przez zamykanie drzwi na klucz przy każdorazowym opuszczeniu domku i przechowywanie kluczy bez dostępu do nich osób trzecich) i do natychmiastowego poinformowania o wyrządzonej szkodzie (na osobie i mieniu), za którą Gość, w przypadku wykazania jego winy, ponosi odpowiedzialność materialną. Pobrana podczas zrealizowania obowiązku meldunkowego kaucja zostanie zwrócona w całości w przypadku niezaistnienia szkody w czasie trwania pobytu. W przypadku stwierdzenia szkody (w postaci np. uszkodzeń lub niedoborów sprzętu), kwota uiszczona tytułem kaucji zostanie pomniejszona o wartość wyrządzonej szkody w wysokości ustalonej przez właściciela.
- Gość ponosi odpowiedzialność za wyrządzone ze swojej winy szkody zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- Palenie tytoniu na terenie obiektu jest zabronione. Za palenie tytoniu w domku Gość zostanie obciążony karą pieniężną w wysokości 500 zł, zgodnie z Ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. 2010 nr 81 poz. 529).
- Gość nie może przekazywać apartamentu (domku) osobom trzecim niewskazanym w rezerwacji, bez uprzedniego zrealizowania obowiązku meldunkowego przez osobę trzecią w recepcji ośrodka. Osoby, które nie zrealizowały obowiązku meldunkowego mogą przebywać w danym domku, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu pracownikowi recepcji ośrodka tylko w godzinach od 6:00 do 22:00.
- Możliwość przedłużenia pobytu przez Usługobiorcę należy ustalić w recepcji ośrodka. Przedłużenie pobytu nastąpi wyłącznie w sytuacji dysponowania wolnymi domkami przez Usługodawcę.
- W przypadku skrócenia pobytu Usługobiorca jest obciążany całkowitą kwotą należną Usługodawcy z tytułu dokonanej rezerwacji. Skrócenie pobytu należy zgłosić recepcji.
- Pobyt zwierząt domowych jest niedozwolony.
- Pobyt dzieci i młodzieży do lat 18 w ośrodku jest dozwolony jedynie pod opieką osób dorosłych. Pobyt dzieci do lat 13 na placu zabaw i boisku udostępnianym przez Usługodawcę jest dozwolony pod opieką osoby dorosłej.
- Wszelkie odpady należy umieszczać jedynie w kontenerach znajdujących się w wyznaczonych miejscach na terenie ośrodka. Zaleca się segregowanie odpadów zgodnie z piktogramami umieszczonymi na kontenerach.
- Wjazd na teren ośrodka samochodem osobowym i skorzystanie z parkingu udostępnianego przez Usługodawcę
- jest możliwy tylko dla 1 samochodu do każdej rezerwacji. Każdy następny samochód podlega opłacie zgodnie z cennikiem ośrodka.
- W przypadku pozostawienia przez Gościa po wymeldowaniu z danego domku rzeczy ruchomej stanowiącej jego własność, Usługodawca jest zobowiązany do postępowania zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o rzeczach znalezionych (Dz.U. z 2015 r. poz. 397) i obowiązującymi powszechnie przepisami.
- W przypadku chęci ładowania auta elektrycznego konieczne jest uiszczenie opłaty oraz poinformowanie właściciela ośrodka. Kwota ustalana jest indywidualnie.
IX - OPŁATY DODATKOWE
- W chwili wymeldowania Gościa z apartamentu pobierana jest opłata dodatkowa za zużycie energii elektrycznej. Odczyt podlicznika energii elektrycznej następuje w obecności Gościa przed i po zakończeniu pobytu. Przy wymeldowaniu pobierana jest należność za zużytą energię elektryczną, wg cennika na stronie www ośrodka.
- Od każdego Gościa pobierana jest opłata klimatyczna zgodna z uchwałą Rady Gminy Ustka. Wysokość opłaty klimatycznej zostanie podana do wiadomości każdego Gościa przy realizacji obowiązku meldunkowego.
X - PODSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Reklamacje mogą być składane z tytułu:
- a) niedotrzymania z winy Usługodawcy określonego w umowie terminu rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy;
- b) niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- Reklamację można wnieść w terminie 30 dni licząc od dnia stwierdzenia przez Usługobiorcę uchybienia, o którym mowa w pkt. 1.
- Reklamacja powinna:
- a) zostać złożona na adres siedziby Usługodawcy lub drogą korespondencji e-mailowej na adres owrowy@gmail.com lub osobiście, w formie ustnej, pracownikowi recepcji ośrodka niezwłocznie po stwierdzeniu uchybienia, o którym mowa w pkt.1,
- b) zawierać imię, nazwisko oraz zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń;
- c) zostać podpisana (w przypadku złożenia pisemnej reklamacji na adres siedziby Usługodawcy) oraz zawierać aktualne dane Usługobiorcy. 4.Reklamacja zostanie rozpatrzona przez usługodawcę w terminie 30 dni roboczych licząc od dnia jej doręczenia. Jeżeli reklamacja nie będzie mogła zostać rozpatrzona przez Usługodawcę we wskazanym terminie, Usługodawca powiadomi Usługobiorcę w przyczynach opóźnienia i przewidywanym czasie rozpatrzenia reklamacji. W przypadku złożenia reklamacji w formie ustnej, Usługodawca dołoży starań w celu jej niezwłocznego rozpatrzenia.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Usługodawca jest obowiązany szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy i pouczyć Usługobiorcę o prawie odwołania się do właściwego Rzecznika Praw Konsumenta.
XI - POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego (Dz. U. 1964r. nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami) oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu, które każdorazowo wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia wprowadzenia zmian i są przesyłane Usługobiorcy drogą korespondencji e-mailowej na adres wskazany w formularzu rezerwacyjnym.
- Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą, w przypadku braku możliwości ich polubownego rozstrzygnięcia rozstrzyga właściwy Sąd powszechny.